Σχολικά Τα αρχαία ελληνικά και οι θεραπευτικές τους ιδιότητες!

Τα αρχαία ελληνικά και οι θεραπευτικές τους ιδιότητες!

Όλοι έχουμε ακούσει ή διαβάσει για τη σπουδαιότητα και ανωτερότητα της γλώσσας των προγόνων μας, όμως τα αρχαία ελληνικά που ποτέ δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν, θεωρούνται και θεραπευτικά! Σύμφωνα με έρευνες/μελέτες από Έλληνες και ξένους επιστήμονες, η αρχαία ελληνική γλώσσα διαθέτει την ικανότητα να θεραπεύει διαταραχές όπως η δυσλεξία.

Στη θεωρία του, που βασίζεται στον Πλάτωνα, ο Βρετανός κλασικός καθηγητής Eric A. Havelock, αναλύει πως το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πολλές αφηρημένες έννοιες στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω της εγκεφαλικής ενεργοποίησης που πυροδότησε. Η θεωρία παρουσιάζεται μαζί με πληθώρα άλλων συμπερασμάτων από κορυφαίους ξένους επιστήμονες, φιλόλογους και γλωσσολόγους στον τόμο των 400 σελίδων «The Alphabet and the Brain: The Lateralization of Writing», που δημοσιεύθηκε το 1988 από τον Springer.

Τα επιστημονικά ευρήματα που συνηγορούν στη θεωρία του Havelock για τα αρχαία ελληνικά είναι τα παρακάτω:

1. Η «περιοχή Broca» στο αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, που συνδέεται με την παραγωγή της ομιλίας, ενεργοποιήθηκε περισσότερο από το συνηθισμένο λόγω του ελληνικού αλφαβήτου, το οποίο για πρώτη φορά χρησιμοποίησε επιτυχώς φωνήεντα για τη γραφή.

2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επανασχεδιάστηκε ριζικά.

3. Η προαναφερθείσα μεταβολή στη λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε σημαντική αλλαγή στη στάση των αρχαίων Ελλήνων η οποία οδήγησε με τη σειρά της σε ανάγκη επικοινωνίας με άλλους πολίτες μέσω της τέχνης του θεάτρου.

Η ομάδα του Έλληνα ψυχίατρου Ιωάννη Τσέγου, παρουσίασε σε δημοσιευμένη επιστημονική έρευνα ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της λεκτικής νοημοσύνης και της αφαιρετικής σκέψης επιταχύνθηκαν σε μια ομάδα 25 -μη δυσλεξικών- παιδιών, τα οποία διδάσκονταν αρχαία Ελληνικά με αποδεκτές μεθόδους για δύο ώρες την εβδομάδα. Σε μια άλλη ισότιμη ομάδα παιδιών που δεν διδάχτηκαν αρχαία Ελληνικά, η μελέτη αποκάλυψε ότι οι αντίστοιχοι δείκτες επιβραδύνθηκαν. Και οι δύο ομάδες διδάχθηκαν παρόμοια μαθήματα.

Η Αυστραλή πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock, ωστόσο, προχώρησε τη μελέτη του Τσέγου ένα βήμα παραπέρα στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek», στην οποία εξηγεί πως κατάφερε να θεραπεύσει ένα δυσλεξικό άτομο με μητρική γλώσσα την Αγγλική χρησιμοποιώντας τα Αρχαία Ελληνικά!